Pokoj v duši praje OZ Pohľad Košice

Som ako ty

14.06.2013 09:31

 

Môj vlak do Košíc prišiel presne. Podľa plánu som zašiel do obchodov a splnil si svoje úlohy, nakúpil nevyhnutné drobnosti. Čím skôr, tým lepšie, poznám už následky prokrastencie....V dobrej nálade som vychádzal z pasáže na hlavnú ulicu. Pršalo. Zastavil som pár minút v nádeji že dážď ustane. Neustal a mne bolo dobre. Stál som teda ďalej a pozoroval ruch. Po hodine sa mi podľa predstáv vyčistila myseľ a uvoľnený som vyrazil do Auparku.

Tam som sa stretol s Marcelou Bárovou, výkonnou riaditeľkou občianskeho združenia ODOS. Marcela tu pricestovala s Bratislavy so zámerom organizácie putovnej výstavy umeleckých diel pacientov so schizofréniou s názvom „Som ako ty“. Akcia je súčasťou projektu na podporu osvety a správnej liečby schizofrénie. Prostredníctvom umeleckých diel chce verejnosti predstaviť hlavne ich autorov a sprostredkovať ich svet. Po Bratislave, Piešťanoch a Žiline sú Košice poslednou zastávkou výstavy.

Spolu sme prešli po prízemí asi do polovice obchodného domu. Tam pod schodmi stáli panely s dielami. O chvíľu malo začať otvorenie výstavy tak sme na stoly podávali menšie občerstvenie pre návštevníkov. Akurát presne, preto že o malú chvíľu už prišli klienti rehabilitačného strediska Radosť, jeho riaditeľka pani Drahoslava Klenová s manželom a synom. Z Michaloviec pricestoval Pavol, autor vystaveného diela.

Po vzájomnom privítaní otvorenie začalo vkusnou hudobnou skladbou tria z Radosti. Toto sa im veru podarilo, navodili totiž slávnostnú atmosféru ktorá ostala až do konca. Tóny fagotu, flauty a gitary primäli k zastaveniu okolo idúcich mladých i starších. Po tomto umeleckom začiatku sa prihovorila k ľuďom už spomínaná Marcela, pripomenula význam a cieľ výstavy. Po nej povedala pár slov riaditeľka regionálneho združenia ODOSu, psychiatrička Dagmar Breznoščáková. Jej príhovor ukončil potlesk, ktorý bol zároveň bodkou za otvorením výstavy. Hneď na to si každý panel našiel svojho diváka a rozprúdila sa vrelá debata. O hodinu sme sa všetci rozlúčili, tak ako sme sa na začiatku zišli.

Podľa výskumov do obchodných centier veľká časť ľudí nechodí nakupovať. Ľudia totiž všeobecne nevedia čo chcú. Do centier chodia preto že je tam veľký výber a oni majú nádej že konečne zistia čo vlastne chcú, že zahasia nervozitu a nájdu vnútorný pokoj. Možno práve táto výstava im mimo iné spomínané pripomenie že existuje vnútorný svet.

                                                                                     Igor Marchevka

 

Späť

Vyhľadávanie

© 2009 Všetky práva vyhradené.